Stránka 1 z 1

A320 a B737

PříspěvekNapsal: 26. 1. 2008, 12:07
od Travella
Ahoj,chtel bych se zeptat jake je vzletova a pristavaci rychlost A320,19,21 a B737? diky moc

PříspěvekNapsal: 28. 1. 2008, 10:18
od FlightDetent
Od boku:

tkof: 140 kt IAS
ldg: 125 kt IAS

záleží na váze. Každých cca 800 kg je +1 kt na přistání, rychlosti na vzlet jsou při stejné váze tak okolo 5 kt vyšší (A32S). Rozptyl skutečných rychlostí je relativně veliký, zkusil jsem trefit nějaký "střed". Příjde na to, k čemu to potřebuješ.

Těch 800 kg je cca 8 cestujících, nebo 20 minut letu. Plná A321 do Egypta bude mít vzlet okolo 158 a přistání cca 142. Druhý extrém bude prázdná 737-500 nebo možná ještě lépe -700 s winglety, ale to bych si vymýšlěl. Skoro prázdná A319 má na vzlet tak 122 a přistání třeba 113.

PříspěvekNapsal: 3. 2. 2008, 15:54
od Travella
Jo dekuju ti moc za odpodved a jeste bych potreboval do jake miry se da nastavit intenzita brzdeni vetsinou se pry nastavuje na 1,ale kdyz se treba pristava na kratsi draze treba ve Varech atd. tak se nastavuje na vic ne? a to de asi i vice citit?ze jo?,ale zase se to nesmi prehanet ne? aby ti cestujici vsichni neprelitli do predu ne?:D

PříspěvekNapsal: 6. 2. 2008, 18:37
od Fabo
od toho su pasy.

Autobrake na Bckach je tzv. deceleracny automat, tzn. ze nastavi spomalenie na presnu hodnotu, nezavisle na tom ci su reverzy, spojlery.

Miro Medzihradsky píše:Jednotlive nastavenia pre pristatie 1, 2, 3 a MAX odpovedaju deceleracii 1.22, 1.52, 2.19 a 4.27 m/s. Najvacsie zbrzdenie je v rezime RTO (Rejected Take-Off), ktory sa pouziva pri vzlete. Ak pilot prerusi vzlet na rychlosti vyssej ako 90 KTS, Autobrake zacne brzdit maximalnou moznou silou az pokial nezabera Autoskid (nieco ako ABS).

PříspěvekNapsal: 25. 3. 2008, 17:08
od Travella
Google http://google.comAhoj,chtěl bych se zeptat jaký může být u A320,19,21 největší náklon-podélně a příčně? děkuji za odpovědi.

PříspěvekNapsal: 25. 3. 2008, 19:47
od FlightDetent
Podelny sklon je omezen na:
- 30° nahoru v konfiguraci 0 az 3 (s postupnym snizenim na 25° pri nizke rychlosti)
- 25° nahoru v konfiguraci FULL (s postupnym snizenim na 20° pri nizke rychlosti)
- 15° dolu (vyznaceno zelenymi znackami "=" na stupnici podelneho sklonu v PFD)

Naklon:
- 67° pri plne vychylce ovladace rizeni

PříspěvekNapsal: 25. 3. 2008, 22:23
od Travella
Google http://google.comDekuji, a u Boeingu 737-400,500,600,700, a 800? to je stejne jako u Airbusu cos mi napsal?

PříspěvekNapsal: 27. 3. 2008, 13:32
od FlightDetent
Travella píše:Dekuji, a u Boeingu 737-400,500,600,700, a 800? to je stejne jako u Airbusu cos mi napsal?
Ne. Letadla Boeing (a Airbus 300/310) nemaji ochranu obalky a z hlediska rizeni teoreticky je mozne je uvest do jakekoliv polohy v prostoru, samozrejme pokud aerodynamika, energeticky stav a fyzikalni zakony dovoli. Vzominam si matne na limit max podelneho uhlu po vzletu 20°, ale samozrejme jeho prekroceni je plne v "moznostech" pilota.

FD

PříspěvekNapsal: 14. 5. 2008, 18:51
od Travella
http://www.youtube.com/watch?v=KgjQtynZM6w
na kolik asi byl autobrake, na max?páč u Airbusu jsou na autobrake jen1,2 a max pokud se nepletu.