od FlightDetent » 12. 1. 2007, 14:31
Porovnat to lze, ale urcite nikde konkretni tabulku nenajdes.
Vezi si treba soubor dat, 100x PRG-SVO-PRG, porovnavat musime porovnatelne takze 737NG vs 320 Enhanced. 737 -3/4/5 se nechyta, jakkoliv je to trebas pro nekoho trpke.
Poplatky - zavisi od pouzite MTOW - tedy od konfigurace letadla. Neznama.
Mzdove naklady posadky - neznama, ale stejne velika.
Udrzba - v zavislosti na vlastnim vybaveni firmy / kupovanych opravarenskych sluzbach - neznama.
Spotreba paliva - neznama, ale asi totozna.
Mzdove naklady na pozemni obsluhu - neznama, ale totozna, pokud u 320 nebudeme mit kontejnery, potom tady bude vyhravat.
Denni vyuzitelnost - neznama, ale v realnem provozu srovnatelna.
Materialni naklady na pozemni obsluhu - neznama, ale totozna, pokud u 320 budeme mit kontejnery, potom to zde bude drazsi.
Pravidelnost - pro nizke dohlednosti ma 320 vyhodu (CAT III B - min. dohlednost 75m) oproti 737 (CATIIIA - min dohlednost 200m)
- pri (povolene) poruse ma vyhodu 320, systemove je vice zalohovana a ma vetsi rezervy
Cena za uzivani - neznama. Koupe, najem, vyse uveru, zpetny leasing, nove, z druhe ruky... ?
Rici se to neda. Ale pohledem od jinud to musi byt letadla srovnatelna. Proc? Protoze se prodavaji obe dve, kdyby jedno bylo zretelne horsi pro provozovatele, tak uz neni na trhu.
Vem si uspesne firmy na svete.
Southwest - 737 a to asi stale cela produktova rada.
JetBlue - 320
AF, BA, LH - 320
KLM, Norwegian - 737
Easyjet - 319+737
Ryanair - 737
Musi se na to obracene, udelat si model co potrebujes obslouzit a nasledne spocist cifry pro obe letadla. A tady se rozdily urcite ukazou.
FD.