Chovani spravy letist

Příspěvekod kober » 24. 7. 2007, 12:45

warman píše:No...myslím, že tam něco bude...Buď L14 - Letiště nebo L17 - Bezpečnost mezinárodního civilního letectví - Ochrana před protiprávními činy. Otázka je, jak moc to bude taxativní.

Jinak si myslím, že ještě stále máme velké štěstí, že není vůbec protizákonné fotit letadla a letiště. Protože i v Evropě už je často běžnou praxí, že i když si fotíte jen tak v hale, nebo si nahráváte letadla na kameru, tak k vám někdo přijde, že je to zakázáno. Osobně jsem to zažil například v Madridu. A ať nechodíme daleko, tak v severoafrických státech je poměrně velká možnost předvedení na policii za focení letišť, vlakových nádraží, příslušníků ozbrojených složek atd...Takže bych se nerozčiloval nad tím, jak letiště hlídá bezpečnost, protože je to jejich práce. A argumet, který tu padl - "když jsou jediné pořádné místa na focení za plotem, tak ať aspoň ten plot nemá ostnáč ve výši očí a neřvou na mě magoři..." - je podle mě velice zcestný a příliš egoistický...

Egoistický určitě. Zcestný, to si nejsem jistý - mám pocit, že určitá otevřenost letiště vůči spotterům je pro letiště poměrně důležitou součástí image. Viz Curych nebo Amsterdam. A taky se obávám, že já bych si na svůj plot ostnatý drát to výšky očí dát nemohl, natož křičet na kolemjdoucí, že jsou debílci.
kober
 
Příspěvky: 38
Registrován: 15. 11. 2006, 11:47

Příspěvekod marecek » 24. 7. 2007, 17:18

warman píše:A argumet, který tu padl - "když jsou jediné pořádné místa na focení za plotem, tak ať aspoň ten plot nemá ostnáč ve výši očí a neřvou na mě magoři..." - je podle mě velice zcestný a příliš egoistický...


To myslis vazne!? :x
marecek
 
Příspěvky: 58
Registrován: 16. 10. 2006, 17:58

Příspěvekod warman » 24. 7. 2007, 22:53

To kober: Budiž, ale stejně si myslím, že je stále ještě na letišti, jestli si přeje, aby se v jeho prostoru fotografovalo, nebo ne...a pokud zůstane u toho, že budou tohle "právo" vymáhat speciálně najmutí pracovníci ostrahy, tak je to jen dobře, protože příště se můžeme ( ! ) dočkat toho, že místo pracovníka ostrahy přijede policajt s platnou novou vyhláškou o zákazu fotografování.

To marecek:
Ano, myslim to smrtelne vazne. Jestli chce nekdo fotit, tak by mel byt rad, ze tam neni dvoumetrova cihlova zed a na ni rozesety strepy spolu s ostnatym dratem navrch, ale jenom plot skrz kterej je jakž takž vidět. A argumentovat tím, že když už si tam někdo přijde fotit, tak by ten plot měl bejt jinak, protože on tam jde fotit, mi přijde egoistický, i zcestný...
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

Příspěvekod keh » 25. 7. 2007, 10:11

warman píše:... místo pracovníka ostrahy přijede policajt s platnou novou vyhláškou o zákazu fotografování...


Tim bychom se ovsem vratili o nekolik desitek let zpet, nemyslite panove?

Myslim, ze ani tak neslo o to, jaky plot okolo LKPR stoji, ani kolik je na nem ostnateho dratu a kde. Problemem spis bylo opet nevhodne az hulvatske chovani "ostreho hocha" z OL.
Pozor na světlo na konci tunelu. Může to být reflektor protijedoucí lokomotivy.
Uživatelský avatar
keh
Forum Admin
 
Příspěvky: 185
Registrován: 15. 10. 2006, 13:29

Příspěvekod warman » 25. 7. 2007, 11:13

keh píše:
warman píše:... místo pracovníka ostrahy přijede policajt s platnou novou vyhláškou o zákazu fotografování...


Tim bychom se ovsem vratili o nekolik desitek let zpet, nemyslite panove?


To bohuzel ano...lec v posledni dobe se clovek nemuze divit uz skoro vubec nicemu... chtle jsem tim jenom rict, ze ta moznost "opet" visi ve vzduchu, pokud se nastve ten "spravnej" clovek...

Jinak je jasný, že ostraha by se měla chovat alespoň v rámci slušnosti, ale co bychom si zastírali, jsou mezi nimi existence, které uplatnění někde jinde asi nenajdou...
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

Příspěvekod kober » 25. 7. 2007, 11:28

warman píše:A argumentovat tím, že když už si tam někdo přijde fotit, tak by ten plot měl bejt jinak, protože on tam jde fotit, mi přijde egoistický, i zcestný...

Tak by ten plot mohl být jinak. Letišti by to pomohlo. Stejně jako by nemusela bageta s kafem stát 400 Kč (nebo kolik to psali v MFD), při příletu na C by se nemuselo jezdit busem na B a naopak, u security by nemusely být fronty atd. Ale všechno je to přece věcí letiště a argumentovat proti je egoistické a zcestné...
kober
 
Příspěvky: 38
Registrován: 15. 11. 2006, 11:47

Příspěvekod warman » 25. 7. 2007, 18:04

kober píše:Tak by ten plot mohl být jinak. Letišti by to pomohlo.

A čemu by to pomohlo?

kober píše:Stejně jako by nemusela bageta s kafem stát 400 Kč (nebo kolik to psali v MFD)

To není věcí letiště, ale provozovatele restaurací - a pokud jim za to lidi platěj, tak jen ať, žijeme v tržním hospodářství...

kober píše: při příletu na C by se nemuselo jezdit busem na B a naopak

To je jenom částečná chyba letiště, jde o to, že se nesmí míchat cestující z bezcelního prostoru ( rozuměj EU ) a ostatních zemí. Před otevřením C to tak nějaký čas fungovalo, což odnášeli zejména cestující, kterým v tranzitu odmítali prodavači prodávat zboží, protože neletí mimo EU a oni mají jenom "bezcelní" ceny. Byl to docela problém, proto máme na letišti těch několik málo přepážek začínajících pětkou. Bohužel vzniklo rozhodnutí ke stavbě dvoupodlažního terminálu ( což ovšem opět pomáhá v rámci rozdělení přilétajících a odlétajících cestujících ). Ostatně to ani nemusí být problém letiště, ale třeba aerolinek, které chtějí letadlo potom tady a je pro ně snažší tam zaparkovat a nechat odvézt lidi na druhej terminál.

kober píše:u security by nemusely být fronty atd.

Ano tohle je chyba, kterou má na svědomí nedostatečné předvídání vývoje. Nikdo zjevně netušil, že nastanou další a další komplikace s odbavováním cestujících ( tekutiny, laptopy atd - ještě u nás myslím nezavedli sundavání bot ), které prodlouží dobu nutnou k průchodu letištěm. Systém jedné bezpečnostní kontroly před vstupem do tranzitního prostoru je poměrně běžný v západních zemích a původní systém z terminálu sever 1, kde probíhá bezpečnostní kontrola až těsně před vstupem do prostoru gatu a pouze určitou dobu před odleteme, je v našich zeměpisných šířkách poměrně jedinečný, avšak poměrně efektivnější. Ostatně kdyby nebylo jistých individuí, které pravidelně "prověřují" bezpečnost leteckého provozu, mohli bychom stále ještě procházet letištěm bez větších front. Bohužel díky těmto individuím mají stížený život nejen velká letiště, ale i řada aeroklubových, kde probíhají letecké práce.

kober píše: Ale všechno je to přece věcí letiště a argumentovat proti je egoistické a zcestné...

Ne není...egoistický je argument - "když jsou jediné pořádné místa na focení za plotem, tak ať aspoň ten plot nemá ostnáč ve výši očí...atd" Ale jinak ano, řada věcí je jejich soukromá záležitost. To je podobné, jako kdybych v sámošce trval na tom, že nechci mít ve výši očí výrobky, které si absolutně nechci koupit.
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

Příspěvekod kober » 26. 7. 2007, 12:53

warman píše:
kober píše:Tak by ten plot mohl být jinak. Letišti by to pomohlo.

A čemu by to pomohlo?

Image. Už jsem zmiňoval Curych, který má u spotterů díky své vstřícnosti dobrou pověst a nevěřím, že se to nepodepíše například na jejich rozhodnutí o směrování. Ale uznávám, že efekt je natolik sporný, že terasa se zelenými skly letišti pro dojem vstřícnosti letišti asi stačí...

warman píše:
kober píše: při příletu na C by se nemuselo jezdit busem na B a naopak

To je jenom částečná chyba letiště, jde o to, že se nesmí míchat cestující z bezcelního prostoru ( rozuměj EU ) a ostatních zemí. Před otevřením C to tak nějaký čas fungovalo, což odnášeli zejména cestující, kterým v tranzitu odmítali prodavači prodávat zboží, protože neletí mimo EU a oni mají jenom "bezcelní" ceny. Byl to docela problém, proto máme na letišti těch několik málo přepážek začínajících pětkou. Bohužel vzniklo rozhodnutí ke stavbě dvoupodlažního terminálu ( což ovšem opět pomáhá v rámci rozdělení přilétajících a odlétajících cestujících ). Ostatně to ani nemusí být problém letiště, ale třeba aerolinek, které chtějí letadlo potom tady a je pro ně snažší tam zaparkovat a nechat odvézt lidi na druhej terminál.

Nesouhlasím, lidi z EU a ostatních zemí se míchat smí, dokonce i lidi ze Schengenského prostoru se míchat do konce roku smí, přesto se už aspoň rok a půl jezdí autobusem. Argument o duty-free této debilitě pouze přidává nádech absurdity. Koneckonců - není to věc provozovatelů?

warman píše:
kober píše: Ale všechno je to přece věcí letiště a argumentovat proti je egoistické a zcestné...

Ne není...egoistický je argument - "když jsou jediné pořádné místa na focení za plotem, tak ať aspoň ten plot nemá ostnáč ve výši očí...atd" Ale jinak ano, řada věcí je jejich soukromá záležitost. To je podobné, jako kdybych v sámošce trval na tom, že nechci mít ve výši očí výrobky, které si absolutně nechci koupit.

Tady si nerozumíme. Dát ostnáč do výšky očí mi přijde asi jako kdybych si na soukromou cestu dal hřebíky, ať mi tam nikdo nejezdí autem. Nebo jako ten chlapík, co měl na chatě samostříl. Zkuste se naschvál kolem nějakého takového plotu projít, nebo dokonce projet na kole, a příjemné vám to rozhodně nebude. To že mi to přijde jako zbytečně škodolibé je už věc jiná...
kober
 
Příspěvky: 38
Registrován: 15. 11. 2006, 11:47

Předchozí

Zpět na Správa letiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron