Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: 9. 3. 2007, 23:53
od AlesK
Tak jak je na tom bulik nebo s ATRko s akceleraci to presne nevim ale nase ceska L-410 se ma asi takto:

pri m=6600 coz je MTOW

Zrychleni z 0-100km/h zvladne za 9 sec

Zrychleni neni konstatni [asi bude lehce parabolicke] na zacatku je 3,57 m/s^2 a pri rychlosti 100km/h je 2,54m/s^2

Pocital sem to minulej semestr ve skole a nahodou sem vysledky nesmazal. :D
Ale berte to jako skolni priklad.

EDIT: Je to pocitano pri max tahu motoru. Ale to asi ani nemusim dodavat.

PříspěvekNapsal: 10. 3. 2007, 1:47
od petrp
Koukám, jak se to rozjelo, zkrátka a dobře , šetří se motory, tedy s ohledem na vzletovou váhu, počasí a délku dráhy se stanový bezpečný výkon motorů pro danou situaci, stejně tak se obyčejně nestojí při rozjezdu na brzdách do plného výkonu, opět jde o teploty a opotřebení motoru, které je při max. výkonu motoru a stojícím letadle extrémní, někdy se používá i NO BLEED T/O, kdy je při startu vypnut odběr vzduchu od motorů pro klimatizaci kabiny, (v tom případě se bere od běžícího APU), životnost motorů se tímto šetrným zacházením rapidně prodlužuje.

PříspěvekNapsal: 10. 3. 2007, 20:56
od Lucky
petrp píše:Koukám, jak se to rozjelo, zkrátka a dobře , šetří se motory, tedy s ohledem na vzletovou váhu, počasí a délku dráhy se stanový bezpečný výkon motorů pro danou situaci, stejně tak se obyčejně nestojí při rozjezdu na brzdách do plného výkonu, opět jde o teploty a opotřebení motoru, které je při max. výkonu motoru a stojícím letadle extrémní, někdy se používá i NO BLEED T/O, kdy je při startu vypnut odběr vzduchu od motorů pro klimatizaci kabiny, (v tom případě se bere od běžícího APU), životnost motorů se tímto šetrným zacházením rapidně prodlužuje.


a timto druhem T/O byvali problemy protoze byla signalizace BLEED TRIP OFF a nikdo nevedel proc se tak deje.Az bylo zjisteno ze je zpusobovano PRSOVem a protoze se musely tyhle ventyly modifikovat tak je u CSA maji jen motory na letadlech charterovych protoze ty litaji do SSH ,HGN a destinaci tomu podobnych a tenhle druh T/O se pouziva pri hodne vysokych teplotach venkovniho vzduchu.

PříspěvekNapsal: 10. 3. 2007, 21:37
od pjp
Obcas si rikam, ze clovek netusici nic, kdyz jsem prijde a vidi to mnozstvi divnych zkratek letecke spolecenstvi musi mit za podivni rozvratny spolek pohybujici se v ilegalite za cilem znicit civilizaci ;-)
Neslo by obcas tyhle zkratky a spol obcas omezit ? Pripadne osvetlit ? A treba i na "vhodnejsim" miste (trvalejsi a stalejsi umisteni) ?
Ale je to jen jeden s mich hloupych napadu ... ;-)
Pavel

PříspěvekNapsal: 10. 3. 2007, 22:08
od Lucky
pjp píše:Obcas si rikam, ze clovek netusici nic, kdyz jsem prijde a vidi to mnozstvi divnych zkratek letecke spolecenstvi musi mit za podivni rozvratny spolek pohybujici se v ilegalite za cilem znicit civilizaci ;-)
Neslo by obcas tyhle zkratky a spol obcas omezit ? Pripadne osvetlit ? A treba i na "vhodnejsim" miste (trvalejsi a stalejsi umisteni) ?
Ale je to jen jeden s mich hloupych napadu ... ;-)
Pavel


vzal jsem to jako narazku na svuj prispevek :) Takze:
Bleed Trip Off-signalizacni tablo o prekroceni tlaku nebo teploty vzduchu odebiraneho od motoru
PRSOV-Pressure regulator and shutoff valve-ovlada odber vzduchu od motoru.

PříspěvekNapsal: 20. 3. 2007, 22:39
od františek dobrota
Akorát, že to není PRSOV,ale HSV(do -3),tedy abychom nebyli napomínáni, ventil odběru vzduchu od vyšších stupňů kompresoru.Původně se preferovalo, aby nebyly osazeny na charterových strojích,což se asi povedlo,nicméně teď je to fuk neb no bleed T/O se dělá na všem.A na všem je to taky různě osazený.Takže reset podle buletinu-eng anti ice on atd. :)