Stránka 1 z 2

pristani ils

PříspěvekNapsal: 6. 11. 2006, 0:55
od capri
mam takovy dotaz kdyz letadlo zacne prijmat signal ils pri piblizeni k letisti jak to vubec funguje v realu jestli se da sklesat a bezpecne pristat zapomoci autopilota ???? treba v flight simulatoru se mi povede pristat i autopilotem akorat si udrzuju rychlost, klapky..... :oops: :?:

PříspěvekNapsal: 6. 11. 2006, 13:46
od FlightDetent
Jde to a presne tak se to dela, akorat ze v realu je potreba mit zapnute autopiloty dva (naraz), nebo jeste lepe tri.

S jakym erem to zkousis?

ils

PříspěvekNapsal: 9. 11. 2006, 19:45
od capri
diki za odpoved jinak to skousim s CRJ900, F100 jenom sem si to chtel nejak uprestnit :idea: :roll:

PříspěvekNapsal: 10. 11. 2006, 10:41
od FlightDetent
Potom zustava otazkou, zdali CRJ a F100 maji ve skutecnosti autoland. Ta moje odpoved se vztahuje k letadlum, ktere to v realu umeji.

PříspěvekNapsal: 18. 11. 2006, 15:26
od Fabo
Ak ma pamet neklame, F100 ho ma. CRJ netusim.

V podstate sa da povedat, ze ho maju vsetky buliky od 737 vyssie(az na prve generacie niektorych modelov mozno) a asi aj vsetky AirBcka.

PříspěvekNapsal: 18. 11. 2006, 15:52
od Pavel
Fabo píše:Ak ma pamet neklame, F100 ho ma. CRJ netusim.

V podstate sa da povedat, ze ho maju vsetky buliky od 737 vyssie(az na prve generacie niektorych modelov mozno) a asi aj vsetky AirBcka.


trošku jednodušeji, autoland jsou schopny provést letadla, která mají dva a více autopiloty, plus další nezbytné vybavení....

PříspěvekNapsal: 20. 11. 2006, 12:02
od kober
Pavel píše:
Fabo píše:Ak ma pamet neklame, F100 ho ma. CRJ netusim.

V podstate sa da povedat, ze ho maju vsetky buliky od 737 vyssie(az na prve generacie niektorych modelov mozno) a asi aj vsetky AirBcka.


trošku jednodušeji, autoland jsou schopny provést letadla, která mají dva a více autopiloty, plus další nezbytné vybavení....

Bylo by možné toto trošku rozvést? Okolo autolandu totiž panuje spousta mýtů a objektivních informací málo. Jak to teda funguje? Podle čeho letadlo ví, že má podrovnat a přistát, když má vysílač glideslope už dávno za sebou (teda aspoň myslím)? A k čemu teda více autopilotů? Díky

PříspěvekNapsal: 20. 11. 2006, 13:03
od PavelS
Autoland se zhruba pod DH odpoutá od vedení pomocí GS a přejde na režim autoamtického podrovnání ( to se děje pomocí údajů z INS a radiovýškoměrů, případně dalších čidel ) a víceméně se to dopočítává. Je proto nutné, aby ILS dovedl letadlo přesně nad určité místo, protože Autoland prostě předpokládá, že "pod ním je dráha " ... :)

A/P nejsou pro ILS potřeba dva. Dva A/P jsou potřeba jen pro ILS CAT II a výše , pokud se pooužívá současně s ním i autoland.

Dva systémy ( AP a mraky dalších přístrojů ) jsou tam jen kvůli záloze a vzájemně se "hlídají". Jde o to, že když něco vypadne , nelze do toho sahnout ručn+ě, ale musí to hned převzít ten druhý systém.

PříspěvekNapsal: 20. 11. 2006, 13:51
od kober
Perfektní, děkuji!!!

PříspěvekNapsal: 20. 11. 2006, 16:42
od FlightDetent
PavelS píše:A/P nejsou pro ILS potřeba dva. Dva A/P jsou potřeba jen pro ILS CAT II a výše , pokud se pooužívá současně s ním i autoland.

Dva systémy ( AP a mraky dalších přístrojů ) jsou tam jen kvůli záloze a vzájemně se "hlídají". Jde o to, že když něco vypadne , nelze do toho sahnout ručn+ě, ale musí to hned převzít ten druhý systém.


Technicky se tedy shodneme na tom, ze samostatne pristat umi i jeden autopilot. Ovsem abych to mohl provest, musim mit autopiloty pripojene oba dva. Treba na 737 (classic), prave tim, ze pripojim oba dva autopiloty letadlu oznamim, ze po nem chci, aby autoland udelalo.

PříspěvekNapsal: 20. 11. 2006, 16:49
od Pavel
PavelS píše:Autoland se zhruba pod DH odpoutá od vedení pomocí GS a přejde na režim autoamtického podrovnání ( to se děje pomocí údajů z INS a radiovýškoměrů, případně dalších čidel ) a víceméně se to dopočítává. Je proto nutné, aby ILS dovedl letadlo přesně nad určité místo, protože Autoland prostě předpokládá, že "pod ním je dráha " ... :)

A/P nejsou pro ILS potřeba dva. Dva A/P jsou potřeba jen pro ILS CAT II a výše , pokud se pooužívá současně s ním i autoland.

Dva systémy ( AP a mraky dalších přístrojů ) jsou tam jen kvůli záloze a vzájemně se "hlídají". Jde o to, že když něco vypadne , nelze do toho sahnout ručn+ě, ale musí to hned převzít ten druhý systém.


jestliže jeden jediný systém nutný pro autoland vypadne (tzn. i jeden autopilot), dochází k okamžitému přerušení autolandu a je jen na posádce jak se rozhodne pokračovat (pokud je dohlednost tak ručně, nebo do 200ft na jednoho autopilota, a nebo rovnou go-around)...autoland na jednoho autopilota není v případě 737 možný, jelikož nedojde k aktivaci FLARE

PříspěvekNapsal: 20. 11. 2006, 20:42
od Fabo
V nejakom manuále som tuším čítal, že je to práve preto, že jeden AP sa stará o "klasické" nalietnutie ILS a ten druhý práve o podrovnanie stiahnutie plynov atd.

Myslím že preto nemá 737 ako éro s 2 AP povolené 0/0 pristávanie, aby tam bol čas na G/A v prípade výpadku...

PříspěvekNapsal: 20. 11. 2006, 20:55
od Pavel
Fabo píše:V nejakom manuále som tuším čítal, že je to práve preto, že jeden AP sa stará o "klasické" nalietnutie ILS a ten druhý práve o podrovnanie stiahnutie plynov atd.

Myslím že preto nemá 737 ako éro s 2 AP povolené 0/0 pristávanie, aby tam bol čas na G/A v prípade výpadku...


ten výpadek (autopilotů) nastane v jasně danné výšce, kdy je ještě trochu času, dochází tam k self testu všech zařízeních potřebných pro autoland (hlavně tedy systémů obou autopilotů), stačí malý rozdíl na jakémkoliv senzoru a dojde k odpojení, pokud tento test projde, dá se říct že autoland bude na 100% úspěšný.....no spíš na 99%:)

v podstatě se dá říct,že řídí oba autopiloti a vzájemně se sledují

PříspěvekNapsal: 20. 11. 2006, 22:01
od kober
Úžasné informace, pokračujte prosím :)
Ještě jeden dotaz - podle čeho se rozhoduje, že bude autoland proveden? Mám pocit, že jsem někde slyšel, že je nutné jich provádět určité procento snad kvůli nějaké certifikaci - jak vysoko se toto procento pohybuje a o kolik jej skutečnost přesahuje? A nakonec - je cesťák schopný to nějak poznat (nebo spíše - je autoland něčím charakteristický)? Díky!

PříspěvekNapsal: 20. 11. 2006, 22:07
od Pavel
kober píše:Úžasné informace, pokračujte prosím :)
Ještě jeden dotaz - podle čeho se rozhoduje, že bude autoland proveden? Mám pocit, že jsem někde slyšel, že je nutné jich provádět určité procento snad kvůli nějaké certifikaci - jak vysoko se toto procento pohybuje a o kolik jej skutečnost přesahuje? A nakonec - je cesťák schopný to nějak poznat (nebo spíše - je autoland něčím charakteristický)? Díky!


jestli si to dobře pamatuji, tak posádka má nějakou dobu "expirace" :).....a letadlo snad jednou do měsíce musí autoland udělat :).....cesťák nic nepozná, ale je rozdíl dělat autoland s prázdným lehkým letadlem (rána o zem jako kráva) a s normálně obsazeným (jako do peřin) :-D
..no a opravdu skutečný autoland nastává nejčastěji v době ruzyňských mlh :)