Moderátor: FlightDetent
Fabo píše:Ak ma pamet neklame, F100 ho ma. CRJ netusim.
V podstate sa da povedat, ze ho maju vsetky buliky od 737 vyssie(az na prve generacie niektorych modelov mozno) a asi aj vsetky AirBcka.
Pavel píše:Fabo píše:Ak ma pamet neklame, F100 ho ma. CRJ netusim.
V podstate sa da povedat, ze ho maju vsetky buliky od 737 vyssie(az na prve generacie niektorych modelov mozno) a asi aj vsetky AirBcka.
trošku jednodušeji, autoland jsou schopny provést letadla, která mají dva a více autopiloty, plus další nezbytné vybavení....
PavelS píše:A/P nejsou pro ILS potřeba dva. Dva A/P jsou potřeba jen pro ILS CAT II a výše , pokud se pooužívá současně s ním i autoland.
Dva systémy ( AP a mraky dalších přístrojů ) jsou tam jen kvůli záloze a vzájemně se "hlídají". Jde o to, že když něco vypadne , nelze do toho sahnout ručn+ě, ale musí to hned převzít ten druhý systém.
PavelS píše:Autoland se zhruba pod DH odpoutá od vedení pomocí GS a přejde na režim autoamtického podrovnání ( to se děje pomocí údajů z INS a radiovýškoměrů, případně dalších čidel ) a víceméně se to dopočítává. Je proto nutné, aby ILS dovedl letadlo přesně nad určité místo, protože Autoland prostě předpokládá, že "pod ním je dráha " ...
A/P nejsou pro ILS potřeba dva. Dva A/P jsou potřeba jen pro ILS CAT II a výše , pokud se pooužívá současně s ním i autoland.
Dva systémy ( AP a mraky dalších přístrojů ) jsou tam jen kvůli záloze a vzájemně se "hlídají". Jde o to, že když něco vypadne , nelze do toho sahnout ručn+ě, ale musí to hned převzít ten druhý systém.
Fabo píše:V nejakom manuále som tuším čítal, že je to práve preto, že jeden AP sa stará o "klasické" nalietnutie ILS a ten druhý práve o podrovnanie stiahnutie plynov atd.
Myslím že preto nemá 737 ako éro s 2 AP povolené 0/0 pristávanie, aby tam bol čas na G/A v prípade výpadku...
kober píše:Úžasné informace, pokračujte prosím
Ještě jeden dotaz - podle čeho se rozhoduje, že bude autoland proveden? Mám pocit, že jsem někde slyšel, že je nutné jich provádět určité procento snad kvůli nějaké certifikaci - jak vysoko se toto procento pohybuje a o kolik jej skutečnost přesahuje? A nakonec - je cesťák schopný to nějak poznat (nebo spíše - je autoland něčím charakteristický)? Díky!
Zpět na Pilotování dopravních letadel
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků