Stránka 1 z 1

Kapitán letadla

PříspěvekNapsal: 14. 12. 2006, 15:52
od Stepan
Ahoj všichni,

zajímalo by mě, co je předpokladem pro pilota, aby se z něho mohl stát kapitán. Ptát se zejména v souvislosti s novými letadly, řekněme A380, nebo i nový typ k aerolinkám, řekněme nedávné zavedení Airbusů k ČSA. Pokud přijde takový nový typ do užívání, lze docela s jistotou říci, že parametrem pro inauguraci kapitána nemůže být počet nalétaných hodin - A380 vůbec, ČSa pokud nepřetahují kapitány nebo piloty od jiných aerolinií tak také ne. Je pak takovým kritériem zejména věk, zkušenost s podobným letadlem, apod.

Děkuji

Štěpán

PříspěvekNapsal: 25. 12. 2006, 13:33
od Fabo
Povedal by som že to budú skúsenosti s iným resp. podobným typom lietadla u aerolinky.

PříspěvekNapsal: 12. 1. 2007, 14:48
od FlightDetent
Jsou na to pravidla. Ty jsou mozna dokonce jednosdussi, nez te napadlo, ale vysledek je stejne mlhavy.

Velitel letadla (kapitan) musi mit prukaz dopravniho pilota. Ten lze ziskat pouze praxi jako obchodni pilot (nizsi uroven kvalifikace). Potom je treba absolvovat vyskoleni a prezkouseni na danem typu letadla. V tu chvili ma dotycny/a kvalifikaci na velitele letadla.

Coz jeste neznamena, ze ho nekdo zamestna jako kapitana. Nez se rozepisu dal, necham prostor na konkretnejsi dotaz.... :arrow:

FD.

PříspěvekNapsal: 12. 1. 2007, 15:52
od Stepan
No ono už je to vlastně takhle i zodpovězené. To že je člověk velitelem (kapitánem) letadla nemusí ještě znamenat, že s daným typem stroje má větší zkušenosti, než-li jeho kolega bez kapitánské hodnosti ačkoliv tomu tak asi v 99% případů bude.

No a snovým typem letadla, jestli tomu skutečně dobře rozumím, jde v konečném řešení především o to, komu dá zaměstnávající společnost větší důvěru. No a úplný nováček s právě absolvovaným minimem obchodního pilota to asi skutečně nebude.

Děkuji, Štěpán

PříspěvekNapsal: 15. 1. 2007, 10:08
od FlightDetent
Stepan píše:komu dá zaměstnávající společnost větší důvěru. No a úplný nováček s právě absolvovaným minimem obchodního pilota to asi skutečně nebude.


Rozumime si.

CPL minimum to ani byt nemuze, protoze musi mit ATPL, a to dosahne teoreticky nejrychleji tak po 3 letech praxe.

Ilustrace ze zivota, prvnimi kapitany 320 (v prvnim kurzu tak cca 7 profesionalu) se v CR stali piloti, kteri meli pres 10000 hodin, v CSA pracuji vice nez 20-15 let a na svem predchozim typu (737) meli celoevropskou kvalifikaci typoveho examinatora - tzn. jako osoby meli (sorry za "i", ale muzsky rod) opravneni udelovat dle vlastniho rozhodnuti (podle zkusebni osnovy, samozrejme) pilotni opravneni na 737.

PříspěvekNapsal: 16. 1. 2007, 10:20
od PavelD
Sorry za off topic,
ale myslím, že se nemusíš omlouvat za správnou češtinu.
Podmět - přísudek " piloti měli " je správně bez ohledu
na vložené věty i možnou přítomnost pilotek v týmu.
" Osoby " v tomto případě nejsou podmět.

PříspěvekNapsal: 16. 1. 2007, 11:56
od FlightDetent
He, dik. Co jsem dluzen? :wink:

PříspěvekNapsal: 16. 1. 2007, 13:16
od PavelD
Nemám co požadovat. Bohužel, myslel jsem, že mne v květnu hodíš na Krétu, ale kamarádi mne nastrčili do náruče konkurence, takže zase bulík.
Škoda. A-čkem jsem ještě neletěl a vzhledem k rozrůstající se rodině žádná naděje v blízké budoučnosti :-)