Stránka 1 z 1

Co jsem to viděl..?

PříspěvekNapsal: 14. 7. 2010, 17:05
od Mira_B
Zdravím všechny nadšence do letectví ;)


Poradí mi někdo co mohlo být toto (viz obrázky)? [img][img]http://a.imageshack.us/img697/3598/unknownflight.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]

[img][img]http://a.imageshack.us/img822/8189/unknownflight2.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]

PříspěvekNapsal: 14. 7. 2010, 18:44
od pjp
No, priznam se dobrovolne, nejsem jist, na co se ptate a mozna asi nebudu sam ...
Muzete to nejak trosku rozvest, konkretizovat apod ?
Pokud Vam jde jen o to "callsign" - tak to je jen volaci znak, to vcelku az tak zajimave neni.
Pavel

PříspěvekNapsal: 15. 7. 2010, 10:10
od Mira_B
pjp píše:Muzete to nejak trosku rozvest, konkretizovat apod ?


Dobrý den, ahoj (můžete mi tykat..).


Samozřejmě mi nejde o callsign, ale spíše o trasu kterou letadla absolvovala (zvláště ten druhý..) - odlet z LKPR, jako by udělal okruh a vrátil se zpět... U toho prvního by se to dalo chápat jako "test" či co (nebo se z nějakého důvodu musel vrátit z5?), ale ten druhý.. že by bez přistání (pokud je správně údaj o výšce..) letěl tak daleko :o , tam se otočil a z5 na LKPR?

Omlouvám se za lamerské dotazy :oops: ve spottingu jsem nováček.. tak mě, prosím, nekamenujte :wink:

PříspěvekNapsal: 15. 7. 2010, 18:01
od pjp
Ja radsi na forech vykam, bo nikdy nevim na jakeho mindraka narazim (ci lepe napsano, uz jsem i narazil), tolik k tomu memu vseobjimajicimu vykani ...
Co se tyce letu, oba muzou byt jak test, tak i nejaky vycvikovy let, zatim ne vse se leta na simulatorech, i kdyz to tak pomalu k tomu speje, prece jenom je to levnejsi, jak realna masina a i planovani, zejmena v nekterych oblastech Evropy pomalu zacina byt problem, bo se zacina projevovat zaplnena kapacita systemu rizeni, ale to uz je o necem jinem.
Ostatne i zalety po prohlidce/oprave/vyrobe se letaji na delsi trasy, vono je tam obcas vic ukonu, co je treba provest pred pokracovanim v provozu. Praxe ala aerokluby (jedno kolo okolo letiste a dobry) tu moc nefunguje, ostatne vse je popsane v prislusnych manualech. A ten Air Sweden bych spis videl na ten test, predpokladam, ze Svedsko zatim jeste problemy ze zaplnenym vzdusnym prostorem nema, ale mozna bych se divil. U Travel Service je mozne oboje.
Pavel

PříspěvekNapsal: 15. 7. 2010, 18:18
od Mira_B
Díky ze odpověď i za slušnost jakou jsi/jste projevil k nováčkovi..
Kéž by takoví byli všichni :idea:

PříspěvekNapsal: 15. 7. 2010, 18:43
od pjp
Neni zac.
A kazdej jsme byli (a urcite jeste budeme) nekdy nekde novacky ... coz uznavam ne kazdy je si to schopen a/ci ochoten uvedomit ...
Pavel

PříspěvekNapsal: 15. 7. 2010, 18:56
od Mira_B
pjp píše:Neni zac.
A kazdej jsme byli (a urcite jeste budeme) nekdy nekde novacky ... coz uznavam ne kazdy je si to schopen a/ci ochoten uvedomit ...
Pavel


Ano, to je bohužel fakt... :evil:
Dobré vědět že ještě existuje pár dobrých lidí, kteří mají rozum...


Ještě když už tu jsem..zeptám se, třeba budete vědět: Kdysi dávno, když jsem se o spott nezajímal se ke mě dostala jakási ČESKÁ alternativa flightradar 24.. ale teď, když jsem se začal zajímat, poslouchat (Uniden UBC30XLT+Diamond RH789), dívat se a fotit :) nemůžu to za boha najít..

Tedy ně že by mi to vadilo, ale flightradar bývá často přetížen.. tak jsem chtěl mít nějakou alternativu..

PříspěvekNapsal: 15. 7. 2010, 21:11
od pjp
http://www.radarvirtuel.com/ - podle me lepsi a hlavne (podle me) funguje.
Poznamka - pro A380 tam u filtru/model je nejlepsi do filtru zadavat "A38", bo ac vsechny masiny jsou ofiko A380-8xx, tak nektere se hlasi jako A388 a nektere jako A380 ...
http://www.sledujto.cz/ - moc nemam zkusenost

Pokud by jste chtel svoje, tak:
SBS - 1: http://www.kinetic-avionics.com/sbs-1.php
AirNav RadarBox: http://www.airnavsystems.com/RadarBox/index.html (moje hracka)

Byli jeste nejake dalsi stranky, jedna dokonce fungovala nejak pomoci google earth (sit uzivatelu sbs-1), ale tu uz jsem zapomel.

Pavel

PříspěvekNapsal: 15. 7. 2010, 21:42
od Dan
Na prvnim obrazku je zalet (proto ta divna trasa) A320 Air Sweden po oprave, u druheho nejak nemohu precist ten callsign.

PříspěvekNapsal: 16. 7. 2010, 8:09
od Lishak
Co se druhého obrázku týče, tak je to celkem běžný jev na flightradar24.com. Pokud totiž zrovna není vidět číslo letu, tak je zobrazena trať i z předchozího letu a udělá to takovouhle pěknou osmičku :)

PříspěvekNapsal: 16. 7. 2010, 13:53
od Mira_B
Všem moc díky za reakce a pozitivní komentáře. :)


Spottingu zdar!

PříspěvekNapsal: 16. 7. 2010, 16:05
od Mira_B
Dan píše:Na prvnim obrazku je zalet (proto ta divna trasa) A320 Air Sweden po oprave..



Zdravím,


Díky za reakci. Dá se to nějak (podle volacího znaku) poznac oč jde, nebo je v tom Vaše osobní zkušenost..? ;)

PříspěvekNapsal: 16. 7. 2010, 20:19
od Dan
Mira_B píše:
Dan píše:Na prvnim obrazku je zalet (proto ta divna trasa) A320 Air Sweden po oprave..

Zdravím,
Díky za reakci. Dá se to nějak (podle volacího znaku) poznac oč jde, nebo je v tom Vaše osobní zkušenost..? ;)

No to by musel byt nekdo hodne dobry, aby to u cizich spolecnosti, navic pomerne neznamych, mel odsledovano jake pouzivaji na zaletech cisla (i kdyz pravdepodobne kazda spolecnost pro ne ma urcitou radu, takze teoreticky se to poznat da). CSA myslim 94XX, Transavia 85XX, TVS 101? apod... toto jsem videl na foru, ze se o tom nekdo online bavi v ten vecer co to probihalo...

PříspěvekNapsal: 19. 7. 2010, 13:51
od bugr
tyhle dotazy hlavně patří sem.. http://forum.planes.cz/viewforum.php?f=30