Stránka 1 z 1

Proč je Praha zavřená a Mnichov ne...?

PříspěvekNapsal: 24. 1. 2007, 21:08
od pseudoMates
Jsem nechápavej, nebo mají v Mnichově lepší organizaci úklidových čet..?
EDDM 241850Z 26012KT 2000 -SN FEW010 OVC030 M05/M05 Q1004 26290041 76290055 NOSIG
(jen podstatný údaje: sněží, je -5°C, rosný bod taky, dráhy jsou ale mokré, pokrývka menší než milimetr a brzdné koeficienty jsou velmi dobré..)
METAR PRAHA ISSUED AT 19,00
WIND 330 DEGREES 13 KNOTS
VISIBILITY 2 THOUSAND 2 HUNDRED METRES
MODERATE SNOW
BROKEN 4 HUNDRED FEET OVERCAST 1 THOUSAND 2 HUNDRED FEET
TEMPERATURE MINUS 5
DEWPOINT MINUS 5
QNH 1002 HECTOPASCALS
AERODROME CLOSED DUE TO SNOW
A já se ptám.. "Kde udělali soudruzi z NDR chybu?".. v tomhle případě spíš "delegace tvůrčích pracovníků z Prahy"..
Doufám, že odpovědný lidi sedí někde u kafíčka a plácají se po ramenou, jak to chytře vyřešili.. Já bych Vás, mládenci, kteří o tom rozhodujete, poslal mezi ty lidi jim pak vysvětlovat, proč se tady nelítá, když to na de facto stejně velkým letišti, ve stejném podnebném pásmu, s téměř stejnými meteorologickými podmínkami, jde.
Tohle je fakt Kocourkov..

Mnichov

PříspěvekNapsal: 29. 1. 2007, 12:08
od Martin87
O létání se hodně zajímam, ale zas tak o tom zatím nevím...
Nicméně jsem slyšel, že existují vyhrívané dráhy, takže v tom Mnichově to tak možná mají...
Jinak si myslim, že když je chumelenice, která trvá třeba 6 hodin, tak to prostě nejde odklidit, to dojedou na druhej konec a je to zas zpátky...

PříspěvekNapsal: 29. 1. 2007, 15:35
od lapajda
Nemaji nahodou v Mnichove paralelni drahu ?
Bezte si sednout do toho vyhrivaneho kresla nebo bezte ridit alespon ten snezny pluh nebo frezu.
Praha ma tolik a tolik vozidel na uklid snehu. Uklid jedne drahy trva cca 90min. Po tu dobu malo letadel vydrzi holdovat. Po te by se mohlo chvili letat (dejme tomu tak 30 minut). Pak na 90min zavrit a znovu ulizet. Neni lepsi to zavrit na furt a pockat az se zklidni podminky?
Uklizet drahu na kterou pri snezeni bokem fouka vitr fakt nema cenu, to muzete jiz v pulce uklizeni zacit znovu.
Pri teto kalamite byla jeste vylepsenost v tom, ze padal studeny snih na relativne prohratou zem dusledkem cehoz se vytvorila ledova krusta na celem apronu.
Nechci se nikoho zastavat, ale dle meho soukromeho nazoru to za soucasneho vybaveni (nechci psat za soucasne provazanosti firem) lepe nejde.

PříspěvekNapsal: 29. 1. 2007, 18:11
od pseudoMates
Zdeněk píše:Nemaji nahodou v Mnichove paralelni drahu ?
Bezte si sednout do toho vyhrivaneho kresla nebo bezte ridit alespon ten snezny pluh nebo frezu.
Praha ma tolik a tolik vozidel na uklid snehu. Uklid jedne drahy trva cca 90min. Po tu dobu malo letadel vydrzi holdovat. Po te by se mohlo chvili letat (dejme tomu tak 30 minut). Pak na 90min zavrit a znovu ulizet. Neni lepsi to zavrit na furt a pockat az se zklidni podminky?
Uklizet drahu na kterou pri snezeni bokem fouka vitr fakt nema cenu, to muzete jiz v pulce uklizeni zacit znovu.
Pri teto kalamite byla jeste vylepsenost v tom, ze padal studeny snih na relativne prohratou zem dusledkem cehoz se vytvorila ledova krusta na celem apronu.
Nechci se nikoho zastavat, ale dle meho soukromeho nazoru to za soucasneho vybaveni (nechci psat za soucasne provazanosti firem) lepe nejde.

Ahoj,
v Mnichově mají paralelní dráhy a rozhodně je vyhřívané nemají. Mě prostě není jasné, jak je možné, že když jim fouká vítr pod úhlem 20° na osu dráhy (v Praze potažmo taky na dráhu 31, když byl vítr 330/12) a dokonce o stejné síle, jako na LKPR, že tam se lítá (dokonce obě dráhy podle METARu mají brzdové koeficienty vyšší než 40, čili dobré) a tady ne..
Já se prostě nemůžu zbavit pocitu (ten jsem za mého, naštěstí bývalého, jen 5-ti letého působení v pozemních složkách ČSA získal hned ze začátku), že prostě chlapci ze Správy (Letiště Praha-jinej název, ale furt ty samý lidi, jako ostatně skoro všude) opět, jako už mnohokrát před tím, zimu podcenili, nebo se snaží za každou cenu šetřit..
Chápu, že když se postaví terminál, kterej je IMHO stejně na dvě věci, jako oba předchozí, za x miliard, někde se šetřit musí.. Jen mi přijde, že zrušení provozu na 30 hodin, není zrovna to pravý místo na šetření.
Protiargument, že je tu zima jednou za rok a na dva dni, podle mě není ten správnej, při pohledu na onen Mnichov, kde jsou na tom stejně, a už jen z principu si v podobných podmínkách prostě zavřít letiště nedovolí..
Asi jsem svůj předchozí příspěvek napsal tak, že to z toho nevyznělo úplně správně. V žádném případě neobviňuju lidi, co v těch traktorech, frézách a pluzích sedí.. Já narážím na laxní systém celého systému a kolosu zvaného "Letiště Praha"..

A co Moskva?

PříspěvekNapsal: 29. 1. 2007, 20:52
od Martin87
Dobrá, dobrá, řekněme, že na Ruzyni se šetří za každou cenu, ale kde zase ne, že? Jenže už jenom srovnání ČR a Německa je jako srovnání Mercedesu a řekněme Favorita, jednoduše maj prachy na všechno, například na dálnicích, když byla kalamita, tak jezdily čety s čajem a cisterny s benzínem mezi autama. Dovedete si něco takového představit u nás třeba na D1? :-))
Možná by se ale nabízelo srovnání s Moskvou, kterou sníh postihl taky a všechna tři letiště (Domodědovo, Vnukovo a Šerementěvo) musela zavřít. Takže buď to tam měli opravdu krutý (dodávám, že tam byl hodně silný vítr) anebo tahle ohromná letiště šetřila stejně jako Ruzyně :roll:

PříspěvekNapsal: 30. 1. 2007, 9:33
od Muž na křídle
Zdeněk píše:Nemaji nahodou v Mnichove paralelni drahu ?
Bezte si sednout do toho vyhrivaneho kresla nebo bezte ridit alespon ten snezny pluh nebo frezu.


Trosku soudnosti, prosim. Paralelni draha prece s uklizenim snehu vubec nijak nesouvisi. V PRG jsou taky dve drahy. Pro ucely uklizeni snehu je fakt uplne jedno, jaky uhel spolu sviraji.
Pak nechapu, proc sem tahas ridice pluhu, kteri uz jaksi z podstaty svoji prace (ridic) nemuzou rozhodovat a nerozhoduji o tom, co se bude uklizet, jak se bude uklizet a kdy se bude uklizet, takze jsou jaksi take uplne mimo tuhle diskuzi.
A to, ze uklid drahy trva 90 minut, to je uz ale opravdu naprosty nesmysl. (nicmene, jakekoliv cislo vztahujici se k uklidu drahy by bylo stejne irelevantni, vliv na otevrenost/zavrenost letiste ma jeste stav dalsich hektaru pojizdecek a apronu...)

PříspěvekNapsal: 31. 1. 2007, 22:42
od Martin87
Muž na křídle píše:
Zdeněk píše:Nemaji nahodou v Mnichove paralelni drahu ?
Bezte si sednout do toho vyhrivaneho kresla nebo bezte ridit alespon ten snezny pluh nebo frezu.


Trosku soudnosti, prosim. Paralelni draha prece s uklizenim snehu vubec nijak nesouvisi. V PRG jsou taky dve drahy. Pro ucely uklizeni snehu je fakt uplne jedno, jaky uhel spolu sviraji.
Pak nechapu, proc sem tahas ridice pluhu, kteri uz jaksi z podstaty svoji prace (ridic) nemuzou rozhodovat a nerozhoduji o tom, co se bude uklizet, jak se bude uklizet a kdy se bude uklizet, takze jsou jaksi take uplne mimo tuhle diskuzi.
A to, ze uklid drahy trva 90 minut, to je uz ale opravdu naprosty nesmysl. (nicmene, jakekoliv cislo vztahujici se k uklidu drahy by bylo stejne irelevantni, vliv na otevrenost/zavrenost letiste ma jeste stav dalsich hektaru pojizdecek a apronu...)


No a jakej je z toho závěr? Proč tedy bylo v Praze zavřeno a Mnichov fungoval za prakticky stejných podmínek? :roll:

PříspěvekNapsal: 31. 1. 2007, 23:35
od pseudoMates
Martin87 píše:
Muž na křídle píše:
Zdeněk píše:Nemaji nahodou v Mnichove paralelni drahu ?
Bezte si sednout do toho vyhrivaneho kresla nebo bezte ridit alespon ten snezny pluh nebo frezu.


Trosku soudnosti, prosim. Paralelni draha prece s uklizenim snehu vubec nijak nesouvisi. V PRG jsou taky dve drahy. Pro ucely uklizeni snehu je fakt uplne jedno, jaky uhel spolu sviraji.
Pak nechapu, proc sem tahas ridice pluhu, kteri uz jaksi z podstaty svoji prace (ridic) nemuzou rozhodovat a nerozhoduji o tom, co se bude uklizet, jak se bude uklizet a kdy se bude uklizet, takze jsou jaksi take uplne mimo tuhle diskuzi.
A to, ze uklid drahy trva 90 minut, to je uz ale opravdu naprosty nesmysl. (nicmene, jakekoliv cislo vztahujici se k uklidu drahy by bylo stejne irelevantni, vliv na otevrenost/zavrenost letiste ma jeste stav dalsich hektaru pojizdecek a apronu...)


No a jakej je z toho závěr? Proč tedy bylo v Praze zavřeno a Mnichov fungoval za prakticky stejných podmínek? :roll:


Protože se domnívám, že pro mládence ze Správy (dnes Letiště Praha), je jednodušší zavřít a pak se vymluvit na nepřízeň počasí. Já bych je ale s chutí poslal mezi ty cesťáky jim to tam vysvětlovat..

PříspěvekNapsal: 2. 2. 2007, 23:46
od hh
Já v tom Mnichově byl. A díky "pražskému" přístupu jsem se domů dostal o skoro 19 hodin pozděli. Lufthansu jsem stál o víc než 200 EUR víc, než kdyby v Praze makali (hotel, večeře, snídaně, taxi, do PRG via VIE)... Zajímalo by mě, jestli to LH bude chtít po PRG refundovat. Ostatně plán ČSA skončit tento rok se ziskem 40 melounů se rozplynul během jediného dne demonstrované neschopnosti PRG :-(. Proč dávali do snowtamu, že otevřou v 5 ráno, když v 7 na to ještě nešáhli???

PříspěvekNapsal: 4. 2. 2007, 20:24
od dider
hh píše:Já v tom Mnichově byl. A díky "pražskému" přístupu jsem se domů dostal o skoro 19 hodin pozděli. Lufthansu jsem stál o víc než 200 EUR víc, než kdyby v Praze makali (hotel, večeře, snídaně, taxi, do PRG via VIE)... Zajímalo by mě, jestli to LH bude chtít po PRG refundovat. Ostatně plán ČSA skončit tento rok se ziskem 40 melounů se rozplynul během jediného dne demonstrované neschopnosti PRG :-(. Proč dávali do snowtamu, že otevřou v 5 ráno, když v 7 na to ještě nešáhli???


A co když to bude Lufthansa po LP chtít? Co udělá když jím to LP neuhradí? NIC :shock: a na to LP spoléhá. Je to smutný přístup. Absoultní arogance.

PříspěvekNapsal: 4. 2. 2007, 21:22
od pjp
Bude litat do Vodochod ... :lol:
Pavel