Stránka 1 z 1

Ekologie a civilní letecká doprava...

PříspěvekNapsal: 20. 12. 2006, 22:23
od demon
Nic moc o tom nevím, ale hodně mě to zajímá... :wink:

Jak je na tom létání v porovnání s autem / vlakem...?

Re: Ekologie a civilní letecká doprava...

PříspěvekNapsal: 21. 12. 2006, 12:19
od kober
demon píše:Nic moc o tom nevím, ale hodně mě to zajímá... :wink:

Jak je na tom létání v porovnání s autem / vlakem...?

Líp než Smart se samotným řidičem, hůř než Range Rover V8 naložený do posledního místa. Líp než šukafon na lince Hostivice-Praha-Zličín, hůř než IC Jan Perner zítra z Prahy do Ostravy. Neplatí pro bizjety a poloprázdné linky.
Obávám se, že jednoznačnou a jednoduchou odpověď nedostaneš...

PříspěvekNapsal: 25. 12. 2006, 17:54
od jirka_s
Kazdemu je jasne, ze takove Jumbo ve strovnani s osobnim autem vyprodukuje o dost vic emisi a hluku. Pokud se to srovna relativne, tak uz to tak jasne neni. Letecky motor z principu ma lepsi horeni paliva, protoze se jedna o prubezny tepelny cyklus, navic ma letecky motor spalovaci komoru, ktera umoznuje lepsi a hlavne kvalitnejsi horeni. Ve srovnani s autem ma take horeni pri vyssich teplotach a tlacich, coz take snizuje emise. Beze sporu maji ekologove vliv na kvalitu spalovaci komory, to beru trochu jako pozitivni fakt, tim to vsak pro me konci (zavhrhuji jejich snahy pro omezeni letecke dopravy, zavedeni spotrebni dane, atd.). Pokud se zamerime jen na moderni letadla (nebudem brat ohled na veterany typu B707 nebo dedecky typu TU154), tak lze jednoznacne rici, ze letadla jsou nejekologictejsi dopravni prostredek se spalovacim motorem.

Jak prede mnou pise kober, tak to nelze presne srovnat. Nelze srovnavat jeden typ letadla vuci jednomu typu dopravniho prostredku. Stejne jako letadel je i vice dopravnich prostredku. Dovolim si tipnout, ze emise vztazene na sedadlo jsou v letadle urcite nizsi, nez treba v osobnim aute. V porovnani s autobusem nebo spis s vlakem uz by to bylo diskutabilni.

No a k ekologii patri taky hluk. Jeden cas jsem bydlel kousek od nadrazi a radsi bych bydlel u letiste, alespon by bylo na co koukat. Zalezi jak fouka vitr a kterym smerem letadla litaji, takze i u letiste muze byt relativne klid. Kdezto vlak jezdi (+-) podle jizdniho radu, tak ma clovek pravidelnou davku hluku. Na letisti pracuju a radsi bych spal nekdy v praci nez zase u nadrazi.

PříspěvekNapsal: 25. 12. 2006, 21:59
od cztech
Nanestesti ekologove nesouhlasi s pojmem "vune spaleneho benzinu". A spaleny jet fuel voni jeste trochu lip... Merry Christmas everybody!!! :twisted:

PříspěvekNapsal: 26. 12. 2006, 10:35
od hh
Když si jako vztažný parametr vezmeš "osobokilometr" (majle), tak je letecká doprava (nedávno jsem to počítal pro jednu rozhlasovou stanici) 33x lepší, než plně obsazený osobní vůz... Jumbo odveze 500 lidí na vzdálenost 10 000 km a vyprodukuje tolik CO2, jako 3 osobní vozy za rok :-) (údaje zelených)

PříspěvekNapsal: 26. 12. 2006, 14:08
od OR
33x lepsi na osobokilometry? To je nejaky divny.... Muzu se zeptat, jak jste k tomu dospel?

Kdyz to hodne zjednodusim, pocital bych u dopravniho letadla cca 4litry paliva na 100km na sedacku. Cili to co se tyka emisi oxidu uhliciteho zhruba odpovida osobnimu autu obsazenem dvema pasazery. (uvazuji prumernou spotrebu 8l na 100 km)